Trött mamma!

Jag är så himla slut! Tröttheten kommer ikapp mig nu, brist på bra nattsömn är stor för tillfället. Jag har dessutom en ofrivillig paus i pluggande då jag står utan böcker tills imorgon och har gjort i en vecka redan. Har ungefär 6-7 uppgifter som ska vara klara innan jul och 2 slutprov. Eftersom att jag satsar på högsta betyg kräva det mer än att "bara" göra uppgifterna också. Jag hatar även vädret som är nu, de är inte trevligt att visas ute för någon i familjen. Pga de så har jag ganska rastlösa barn som jag (som är otroligt trött) måste stimulera vilket tar på allas tålamod. Livet är inte alltid en dans på rosor och just nu vill jag emigrera till ett lugnt ställe i några dagar för att kunna vila ut!

Nog med gnäll. Vi var uppe på vinden idag jag och mina spindelsköldar. Tog ner den stora dockvagnen till tjejerna som de blev förtjust i! Linnea fattade dessutom helt plötsligt tycker för sin docka som hon haft i 2 år. Nu fick han (med snippa) heta Dålle, Linnea ammade honom, bytte blöja, duschade honom, vaggade och skötte honom som en liten bebis. Hon lät även Cornelia vagga honom, så hon ställde sig och kramade honom och sjöng "härna härna" (stjärna). Då började denhär blödiga mamman lipa av stolthet, herregud vad stor hon har blivit vår lilla Cornelia! 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: